1. پرشین تکس
  2. یادداشت
  3. دوره‌های آموزش حسابداری نیاز همیشگی مدیران مالی

دوره‌های آموزش حسابداری نیاز همیشگی مدیران مالی

بیشتر مدیران مالی و حسابداری، بعد از مدتی که به این سمت می‌رسند، دیگر خود را بی‌نیاز از آموزش دیده با همان دانش قبلی خود و با تکیه‌بر دانسته‌های انباشته در حافظه خود و تسلطی که بر نرم افزار حسابداری شرکت مطبوع خود پیدا کرده اند، به مدیریت مالی مجموعه تحت نظر خود می‌پردازند. اما دانش مدیریت امروز این مسئله را یک مشکل مزمن برای مدیران مالی دانسته و توصیه به آموزش مستمر مدیران مالی و حسابداری می‌کند.

دلایل اصلی نیاز مدیران مالی به آموزش حسابداری مستمر

در این یادداشت دلایل اصلی نیاز مدیران مالی به آموزش مستمر حسابداری را برمی‌شماریم.

فراموشی بخش‌های کم‌کاربرد

یک مدیر مالی به فراخور مجموعه‌ای که در آن مشغول به کار است، در برخی از زمینه‌های حسابداری، حسابرسی و یا مالیات به تجربه و تبحر بالایی دست پیدا می‌کند و این به دلیل بالا بودن حجم کاری در این زمینه‌ها است. درواقع هر مدیر مالی‌ای بیشتر وقت خود را صرف بخش کوچکی از دانش و مهارت‌های حسابداری می‌کند و سایر کاربردها، دانش و مهارت‌های حسابداری را کمتر به کار گرفته و برخی از آن‌ها را به‌ندرت استفاده می‌کند.

این مسئله باعث می‌شود به‌مرورزمان، دانش و مهارت مدیر مالی در حوزه‌هایی که کمتر آن‌ها را به کار می‌گیرد رو به فراموشی رفته و در زمان موردنیاز باعث ایجاد چالش در مجموعه کاری آن مدیر مالی شود. این فراموشی و نسیان کافی است در موارد خطیری همچون قانون مالیات‌ های مستقیم به وقوع بپیوندد تا خسارت‌های سنگینی برای یک کسب‌وکار شود.

به‌روز شدن قوانین و استانداردها

شخصی که قصد تبدیل‌شدن به یک مدیر مالی را دارد، دوره‌های آموزشی متعددی را گذرانده و مجبور به اخذ گواهینامه‌های فراوانی است. این دوره‌ها و گواهینامه‌ها بر اساس قوانین و دانش روز است که پس از مدتی به دلیل تغییرات ایجادشده در قوانین و استانداردها، اعتبار خود را از دست می‌دهد.

چنین روندی پس از کمتر از چند سال، باعث می‌شود تا دیگر نتوان به آموخته‌های پیشین اکتفا کرد و مدیر مالی پس از چند سال دیگر دانش روز نداشته و بر قوانین و استانداردهای جدید تسلط کافی نداشته باشد. ازاین‌رو شرکت در دوره‌های آموزشی تخصصی و عمومی حسابداری، حسابرسی و مالیات، به‌صورت مستمر، این خلأ را پرکرده و یک مدیر مالی را به‌صورت دائم به‌روز نگه می‌دارد.

آموزش حسابداری نیاز مدیران

انتقال تجربیات

بسیاری از حسابداران بر این باورند که آنچه دوره‌های آموزش حسابداری را غنی و ارزشمند می‌کند، نه محتوای آموزش داده‌شده، بلکه استفاده از تجربیات به اشتراک گذاشته‌شده دیگر شرکت کنندگان در حین دوره است. در بسیاری از کلاس‌ها، آموزش آکادمیک زمان کمتری از دوره را به خود اختصاص داده و بیشتر زمان دوره، به به‌اشتراک گذاری تجربیات شرکت‌کنندگان با یکدیگر گذشته و مدرس هم بر مبنای تجربیات شرکت‌کنندگان راهکارهای بهتر را آموزش می‌دهد.

استفاده از چنین تجربیاتی برای یک مدیر مالی حکم جواهر را دارد؛ زیرا بدون اینکه هزینه‌ای در محل کار خود متقبل شود، تجربیات ارزشمندی را کسب کرده است. کسب چنین تجربیاتی در دنیای واقعی چندین سال زمان برده و هزینه زیادی در پی دارد، ازاین‌رو می‌توان حضور در دوره‌های آموزش حسابداری را مصداق طی کردن یک‌شبه ره صدساله قلمداد کرد.

کلاس‌های آموزش حسابداری، حسابرسی و مالیات؛ کجا و چگونه!

همه دلایلی که بالا آوردیم در صورتی است که در دوره‌های آموزشی محقق شوند. در بسیاری از آموزشگاه‌های حسابداری، نحوه تشکیل کلاس‌ها و روند برگزاری آن‌ها به‌گونه‌ای است که شاید تمامی شرایطی که بالا آوردیم محقق نشود. این‌طور باید گفت که بهترین دوره‌های آموزشی، دوره‌هایی هستند که توسط اساتیدی تدریس می‌شوند که خود دستی بر آتش داشته و تدریس تنها شغل آن‌ها نیست.

دوره‌های آموزش حسابداری، حسابرسی و مالیات پرشین تکس توسط برترین اساتید این حوزه تدریس می‌شود که خود از برترین‌های حوزه کاری خود هستند. به‌طور مثال در پرشین تکس دوره قانون مالیات‌ های مستقیم و دوره دادرسی مالیاتی توسط یک مشاور مالیاتی تدریس می‌شود که خود یکی از برترین مشاوران مالیاتی ایران محسوب می‌شود. برای آگاهی از تقویم آموزشی پرشین تکس، همین حالا با شماره 02122927385 تماس حاصل کنید.

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.