1. پرشین تکس
  2. یادداشت
  3. چگونه حسابداری را یاد بگیریم؛ شروع یادگیری حسابداری
چگونه حسابداری را یاد بگیریم

چگونه حسابداری را یاد بگیریم؛ شروع یادگیری حسابداری

حالا دیگر همه می‌دانند که حسابداری چه مهارت مهم و چه دانش حیاتی‌ای برای گرداندن یک کسب‌وکار است. تمامی کسب‌وکارهای بزرگ دارای تیمی از پرسنل شاغل در بخش حسابداری هستند و کسب‌وکارهای کوچک هم حداقل یک حسابدار برای امور دفترداری خود دارند. صاحبان مشاغل تک نفره هم باید تا اندازه‌ای با حسابداری آشنا باشند تا بتوانند کسب‌وکار خود را حسابداری و حسابرسی کرده و مشکلات مالیاتی خود را حل کنند.

داستان اینجاست که اگر کسی بنا بر ضرورت کسب‌وکار خود قصد یادگیری حسابداری را داشته باشد، چه باید کند و چه مسیری را باید طی کند. در این یادداشت روش‌های مختلف دریافت آموزش حسابداری را مرور کرده، درباره شروع یادگیری حسابداری صحبت خواهیم کرد و درنهایت به شما خواهیم گفت که چگونه حسابداری را یاد بگیرید.

چیزهایی که قبل از آموختن حسابداری باید بدانید

حسابداری تفاوت عمده‌ای با سایر رشته‌ها همچون تاریخ، ریاضی و هنر دارد. حسابداری مهارتی است که نیازمند سخت‌کوشی و پشتکار بالا است. باید اعتراف کنیم که حسابداری دانشی «نچسب» است که کمتر کسی به آن علاقه‌مند می‌شود. ازاین‌رو برای اینکه حسابداری را یاد بگیرید باید همت بالا داشته باشید و تلاش کنید انگیزه خود را در حین یادگیری حسابداری از دست ندهید.

چگونه حسابداری را یاد بگیریم

برای آموختن حسابداری باید پیش‌زمینه‌هایی کسب کنید که آن‌ها را مرور می‌کنیم.

درک تعاریف

ابتدا باید با مفاهیم و تعاریف اولیه حسابداری آشنا شوید. باید با خواندن کتاب و منابع دیگر در مورد تفاوت حسابداری، حسابرسی و دفترداری (bookkeeping) مطالعه کرده و آموزش بگیرید. دانستن تفاوت وظایف یک دفتردار ساده با یک حسابدار ازجمله کلیدهایی است که در درک بهتر مقوله‌های حسابداری و مالی کمک شایانی به شما می‌کند.

آشنایی با نرم‌افزارهایی مانند اکسل

یکی از بنیادی‌ترین نرم‌افزارهایی که هر حسابداری باید کار با آن را بلد باشد، «آفیس اکسل» است. یکی از پیش‌زمینه‌های اصلی حسابداری آشنایی با اکسل و دیگر نرم‌افزارهای حسابداری است. می‌توانید به‌صورت خودآموز و یا با رفتن به کلاس‌های آموزش اکسل این پیش‌زمینه را در خود ایجاد کنید.

مطالعه درباره حسابداری، حسابرسی و مالیات

بدیهی است که هر حسابداری باید به میزان کافی با مفاهیم نظری، قوانین و استانداردهای مرتبط با شغل خود آشنا باشد. یکی دیگر از پیش‌زمینه‌های دیگر حسابداری نیز همین آشنایی با مفاهیم، تئوری‌ها، قوانین و استانداردها است. ازجمله بدیهیاتی که باید مطالعه کنید می‌توانیم به قانون مالیات‌های مستقیم، قانون مالیات بر ارزش افزوده، استانداردهای حسابداری ایران و کتاب‌های نظری در حوزه حسابداری و حسابرسی اشاره‌کنیم.

شروع یادگیری حسابداری

برای شروع یادگیری حسابداری بهترین کار رفتن سراغ کتاب‌های آموزش مقدماتی حسابداری است. فارغ از اینکه قصد رفتن به دوره‌های آموزش حسابداری را داشته باشید یا نه، کتاب‌های آموزش مقدماتی حسابداری برای شروع بهترین هستند. در این مورد پیشنهاد ما این است که سراغ کتاب‌های آموزش حسابداری مدارس بروید، زیرا بسیار بنیادی به آموزش حسابداری پرداخته‌اند.

طی دوره یادگیری حسابداری مقدماتی به‌صورت خودآموز، لازم است که سخت‌کوش باشید و انگیزه خود را حفظ کنید. باید تا جای ممکن تمرین کنید تا به مقدمات حسابداری تسلط کامل پیدا کنید.

رفتن به دوره‌های آموزش حسابداری

آخرین گام برای یادگیری حسابداری رفتن به دوره‌های آموزش حسابداری است. درصورتی‌که مسیر پیشنهادی این یادداشت را دنبال کنید، زمانی که پا به دوره‌های آموزش حسابداری می‌گذارید، یادگیری حسابداری برای شما بسیار راحت‌تر بوده و با بیشتر مسائلی که مدرس در کلاس مطرح می‌کند آشنایی قبلی دارید. خود این مسئله باعث جلوگیری از سردرگمی شما در کلاس‌های آموزش حسابداری می‌شود؛ مشکل رایجی که بیشتر کسانی که بدون آشنایی قبلی پا به دوره‌ها می‌گذارند با آن درگیر هستند.

در کنار دوره‌های آموزش حسابداری، دوره‌های آموزش مالیات و آموزش حسابرسی نیز ازجمله دیگر دوره‌هایی هستند که می‌توانند از شما یک حسابدار تمام‌عیار بسازند.

آموزش حسابداری؛ کجا و چگونه

مجموعه پرشین تکس یکی از معتبرترین برگزارکنندگان دوره‌های آموزش حسابداری، حسابرسی و مالیات است که بهره‌گیری از برترین اساتید مالی و مالیات ازجمله نقاط قوت دوره‌های آموزشی آن است. پرشین تکس ضمن برگزاری دوره‌های عمومی حسابداری، حسابرسی و مالیات، برگزارکننده دوره‌های تخصصی نیز است که ازجمله آن می‌توان به دوره‌های آموزش استانداردهای حسابداری، دوره قانون مالیات‌های مستقیم و دوره حسابداری مالی برای مدیران اشاره کرد.

همین حالا برای دریافت آخرین اطلاعات از زمان و نحوه برگزاری کلاس‌های آموزش حسابداری پرشین تکس با شماره 02122927385 تماس حاصل فرمایید و یا در قسمت تماس با ما اطلاعات خود را وارد کنید تا همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

بیشتر بخوانید

2 دیدگاه. Leave new

  • امیررضا
    30 مرداد 1400 10:44

    سلام خسته نباشید
    ممنون از مقاله‌تون
    یه سولی داشتم. برای تمرین کار با نرم افزارها، چطوری میتونم نرم افزار رو دانلود کنم؟
    طبیعتا برای یادگیری حسابداری خریدشون اصلا بصرفه نیست.

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر ، یادیگیری نرم افزار 5 درصد از کاره ، کسانی که از دانشگاه فارغ التحصیل میشن و تجربه ای ندارن بهترین کار ، کارآموزی است اگر چه حقوقی دریافت نکنید ، به نظر من اگر لازم باشه هزینه پرداخت کنید ، اگر بخوام مثالی بزنم حسابداری یا هرکاری مثل نوازش تار است اگر فقط کتاب بخونی و ساز دستت نگیری هیچ وقت نمیتونی نوازنده بشی ، مطالعه و تمرین باید همزمان باشه ، ولی متاسفانه در دانشگاه فقط تئوری گفته میشه و از کار کردن عملی خبری نیست ، برای اینکه این گپ رو پر کنید برید ئو در شرکتها یا موسسات حسابداری کارآموزی کنید برای چند ماه تا دستتون را بیفته
      ارزوی توفیق روز افزون

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.